442 Sraz oddílů


Pátek, obvyklý čas a obvyklé místo ? 18.45 Hlavní nádraží. Kupodivu dost narvaný vlak, potkáváme Ginkgo, Tábor, Meziříčí, stavíme stany, někteří ještě sedí u ohně, kde se hraje na kytary, jdeme spát.

K ránu prší, ale vstáváme do sucha. Za téma letošního srazu jsme vybrali alchymii, proto zahajujeme v sobotu malým experimentem ? výrobou barevné pěny alias sloní zubní pasty. Rozdělujeme zúčastněné oddíly (Krhúti, Ginkgo, Tuláci, Poutníci) do šesti týmů a začínáme se srazovou hrou. Na louce jsou rozmístěny jednotlivé soutěže, týmy se navzájem vyzývají k soubojům v nich, jedná se vždy o souboj dvou nebo tří týmů.

Jen pro ilustraci některé soutěže: PŘELEJZAČKA 1: nejlehčí člen týmu vleze na koně prvnímu z týmu, poté přeleze na dalšího a tak dále, KROUŽEK: každý člen týmu si vezme do pusy špejli, tým se seřadí do zástupu, první člen si nasadí na špejli kroužek. Bez pomoci rukou ho předá na špejli druhého člena a tak dále, PŘELEJZAČKA 2: všichni až na jednoho si kleknou na čtyři a opřou se rukama o zem tak, aby se na sebe tiskli boky. Ten, kdo neklečí, vyleze po čtyřech na hřbet první osoby klečící před ním a přelézá celou řadu. Když se dostane na konec, sleze, klekne si stejně jako ostatní na konec řady a startuje další ze začátku řady,. SMS: napsat SMS tak, že tým se postaví do zástupu, opodál leží papír, který představuje display telefonu, první člověk v zástupu vybíhá, píše první písmeno, vrací se na start, plácne druhého člověka v zástupu, ten vybíhá atd.. Každé písmeno má ale odlišnou bodovou hodnotu, čili je třeba se před tím, než začne tým zběsile běhat, poradit o textu.

Mezi nejpopulárnější souboje určitě patřily STONOŽKA: tým v zástupu ve dřepu se drží rukama za boky a postupuje poskoky a ŠNĚROVÁNÍ: tým dostal klíč, v jehož oušku je přivázán dostatečně dlouhý provázek a členové začnou protahovat klíč svým oděvem tak, že musí od hlavy k patě procházet pod celým oděvem. Když je sešněrován jeden hráč, předá klíč druhému a proces se opakuje, dokud není sešněrován celý tým.

Další disciplíny jsou klasické: hod tenisákem na cíl, bleskové utkání ve freesbee, štafetové cvrnkání tenisáku, hod kládou, vytlačování z kruhu, honička hadů, přetahování za ruce přes čáru nebo ostrov, kdy se tým musí vejít na vyznačený čtverec.

Za soutěže získávají týmy peníze, za ně si pak u šéfů hry Tkaničky, Radka a Lachtana nakupují mapy cest ke skleničkám ukrytým v těsném okolí louky. Ve skleničkách týmy nacházejí poukázky na suroviny potřebné k výrobě zlata. Cílem srazové hry je co nejrychleji zlato vyrobit.

Jakou zvolit herní strategii? Nejdřív vydělat a pak chodit po skleničkách nebo vždycky chvíli vydělávat, pak vybrat jednu dvě skleničky a jít vydělávat další peníze? Ceny za nákup map se během dne několikrát změní, chce to tedy taky trochu štěstí i odvahu riskovat při nákupech.

Výroba zlata pak probíhá na ohni. Do každé ze dvou baněk nalije tým 100 mililitrů vody a nasype jeden z prášků. Uvede tekutinu v obou baňkách na ohni do varu, obsah obou baněk slije a poté prudce ochladí. Vykrystalizuje žlutý (rozuměj zlatý) prášek. Nejprve zlato vyrobil a tedy ve srazové hře zvítězil Honzův tým.

Je dohráno, večeříme, kolem osmé večer zapalujeme slavnostní srazový oheň. Vyhlášení výsledků, odměny, kytara, scénky (mezi nimi legendární udělej kozu), s nejúspěšnějším číslem programu přišlo Ginkgo, je to nezapomenutelné Čapy banys!

Kolem půl desáté zakončujeme oficiální program u ohně, kdo chce, sedí dál a poslouchá kytary, kdo chce, jde spát. Ráno už jen balíme a jdeme na vlak.

Napsat komentář