444 Dvoudenní výprava se spaním v budově


Planetka Večerníček byla objevena 12.2. 1999 českým astronomem Petrem Pravcem na hvězdárně v Ondřejově, má číslo 33377. Její oběžná doba kolem Slunce je 3,44 roku, vzdálenost od Slunce se pohybuje mezi 2,28 a 2,58 AU (1 astronomická jednotka AU je střední vzdálenost Země od Slunce). Postava Večerníčka vznikla v roce 1965, nakreslil ji Radek Pilař, namluvil Michal Citavý, znělku složil Ladislav Simon. To jsou stručné výchozí údaje k letošní podzimní výpravě s velkou hrou, jejímž cílem bylo shromáždit co nejvíce kartiček večerníčkovských postav a vystřelit je za Večerníčkem na jeho planetku. Členové velkého oddílu bojovali ve stálých týmech, Pavouci soutěžili každý za sebe a na každou etapu sestavovali své týmy jinak, díky čemuž si všichni vyzkoušeli, jaké to je být šéfem týmu.
V pátek vyrážíme až v 19.45 hodin z tradičního Hlavního nádraží, v Chrudimi jsme za hodinku a půl. Jdeme přes město do klubovny, kde spíme, místní skautská šéfka Karkulka už nás očekává. V hlavní místnosti si rozbalujeme spacáky, rádcovská akademie obývá menší místnost – klubovnu světlušek. Rozdáváme diplomy za bodování, řekneme si pár základních věcí ke hře a jdeme spát.
Ráno vstáváme do deště, podle předpovědi to vypadá tak na hodinku, neženeme se proto ven a první etapa ? psaní SMS Večerníčkovi ? se odehrává v klubovně. Telefon je představován papírem ležícím v jedné místnosti, člen týmu vybíhá z druhé místnosti, zapíše písmeno a vrací se zpět. Každé písmeno v SMS má jinou hodnotu, týmy tedy musejí nejen rychle běhat, ale také trochu přemýšlet, vyplatí se psát hodně w, x a q, ale zpráva musí dávat smysl. Například ? cituji jeden z týmů: ?Za Večerníčkem přiletí raketa s označením Xenie WX 3.? Záhlaví zprávy www. galaxie.cz bylo také vymyšleno celkem strategicky. Německy psaná SMS: ?Guten Tag. Wir wunschen sie alles gute zum Geburtstag. Wir haben hier kuhle Wetter. Wie geht es dir? Ich freue mich auf deine Antworte. Auf Wiedersehn. Walter.? ale jednoznačně zvítězila.
Za etapy získávají týmy herní peníze, na konci dne bude dražba večerníčkovských postaviček. Přestalo pršet, vlčata vyrážejí s Honzinou a Honzou směr Slatiňany, po cestě hrají drobné etapy na jednotlivce a dvojice. Týmy velkého oddílu budou operovat samostatně, dostávají proto úvodní šifru:
Vaším úkolem je co nejrychleji se dostat do cíle. Nesmíte používat žádné dopravní prostředky, tým se nesmí rozdělit. Text je zašifrován systémem Playfair. Klíčem je název ulice, která vede těsně podél Chrudimky na modré turistické značce směrem od centra Chrudimi. Ulice začíná asi 400 metrů odtud za kruhovým objezdem. Až naleznete místo uvedené v šifře, volejte 723181880 a čekejte SMS s dalšími pokyny.
TEXT: QSKPCWMBVQFAMYOSMBLBQPTOLUWRFWLR
Týmy vyrážejí, následujeme je se Žábou. Klíčem je název ulice Píšťovy, ale uliční cedule chybějí a nikdo z místních není schopen odpovědět týmům na dotaz, jak se jmenuje ulice, ve které se nachází. Proto dáváme radu, jak heslo zní. Týmy luští a postupují podle textu šifry do Slatiňan ke kostelu u zámku. Po cestě u železničního přejezdu rozlepují dle instrukcí další obálku: /V tomto okamžiku jsou dvě možnosti: dosavadní průběh hry se vám zdá příliš snadný a pak je potřeba jej ztížit nebo naopak se vám zdá velmi náročný a pak je potřeba ukázat, že útrapy, které zažíváte, jsou vlastně docela malé ve srovnání s tím, co všechno by se vám mohlo stát. Každopádně od této chvíle si všichni kromě nejmladšího člena týmu zavážou oči šátkem, jako by oslepli. Poté pokračujte v cestě podle původních instrukcí. Při postupu k cíli se můžete držet za ruce a domlouvat se, jen musíte mít, kromě nejmladšího, zavázané oči. Kontrolou je vaše čest./
Uvedeným způsobem pokračují týmy asi 500 metrů k mostu, kde čeká Tkanička s Lachtanem. Dovolují týmům rozvázat si oči a zadávají krátkou zjišťovačku. Pak týmy pokračují ke kostelu dle původních pokynů, stojíce u kostela pak zavolají na oddílový mobil a obratem dostanou zašifrovanou SMS s cílem etapy, jímž je Vrchlického návrší kousek za zámeckým parkem. Tady se usídlujeme v altánku a hrajeme další dvě etapy ? přinášení čísel s jmény večerníčkovských postav a osvobozování Večerníčka ze zajetí ufonů ? tady využíváme papírové míčky.
Pokračujeme na Kočičí hrádek. Vlčata si dávají krátkou bitvu o hrádek papírovými míčky a následuje další etapa ? hledání večerníčkovských postav v lese hlídaném Tkaničkou, Lachtanem, Honzou a Žábou. Kdo z hrajících ztratí život, obnoví si ho prolezením branou do Kočičího hrádku – třeba pro Saláma dost obtížná situace.
Stmívá se, vracíme se zpátky. Před Chrudimí hrajeme ještě etapu Astroběh, čili terénní kimovku, je třeba zapamatovat si několik termínů z atronomie, jejich český význam a také pořadí, v jakém byly rozmístěny podél cesty. ¨
V klubovně večeříme, pro vlčata vaří Honzina s Žábou párky s bramborovou kaší. Z přivezených novin vyrábíme Večerníčkovy papírové čepice a vydáváme se na hřiště mezi domy kousek od klubovny zahrát boj o čepice. Poslední etapa se odehrává opět v klubovně. Každý tým předvádí jednu nově vymyšlenou postavu do večerníčku. V novém roce 2014 se můžete těšit na tyto večerníčkovské cykly: Kocour Trollin (šířka 2 metry, výška 5 metrů , útočnost 100%), Skřítek Milan, Kapsoman, Mistr Banán, Franta a jeho parta, Dobrodružství Malého topení a Malá krysa z podkroví.
Popis skřítka Milana následuje, myslím, že stojí za přečtení (pro neinformované ? části textu napsané velkými písmeny odkazují na přezdívky členů oddílu). ?Skřítek MILAN má celý dům z CIHEL, koberec z HLÍNY a postel ze ŠUTRU. Ve sklenici má ŽLUŤÁSKA s MASAŘKOU, rád škrtá o zeď SIRKOU, místo psa má ochočeného LACHTANA. Nosí velký zelený KLOBOUK, na kterém má našitou MALINU, levou botu má bez TKANIČKY a má pruhované kalhoty. Jeho oblíbené jídlo je KUKUŘICE se SALÁMEM a STEJKEM. Jeho nejlepší kamarádi jsou VEVERKA s ŽÁBOU e jeho nepřítel je KRÁLÍK.?
Vyplácíme poslední peníze a sčítáme. Na prvním místě ve vlčatech je Denis (26 peněz ? večerníčků), následují Ondra a Kukuřice (dělí se o druhé místo, 25 peněz ? večerníčků ), o třetí místo se dělí Jakub a Martin (23 peněz ? večerníčků), následují Žluťásek (21), Míra (20), Žralok (17).
Ve velkém oddíle vítězí Ondrův tým (38 peněz ? večerníčků, složení Ondra, Karatista, Tintin), druhé místo vybojoval Mabeho tým (36 peněz ? večerníčků, složení Mabe, Malina, Králík), třetí místo ? Piškotův tým (29 peněz ? večerníčků, složení Piškot, Salám, Blecha), čtvrté místo Bigglesův tým (26 peněz ? večerníčků, složení Biggles, Hanuman, Hlína), páté místo Šutrův tým (21 peněz ? večerníčků, složení Šutr, Cihla, Masařka, Jacob). Následuje dražba večerníčkovských postav, kterou mistrně vede Tkanička. Jdeme spát.
V neděli ráno balíme a jdeme vystřelit rakety za Večerníčkem na jeho planetku. Raketa je vyrobena ze dvou PET flašek, palivem je ocet s jedlou sodou, startovací rampou sklenice od kompotu. Po raketách vyrážíme na hodinu do chrudimského bazénu s celkem příjemným tobogánem , po bazénu na hřišti za klubovnou obědváme a vyrážíme na vlak.

Napsat komentář