473 Kolovka velkého oddílu a vlčat

Po mnoha letech obnovujeme tradici dvoudenních kolovek. Proti starým časům jsme ovšem vyšperkovali technické zajištění akce o odvoz batohů a autobus na neděli.
Sraz pro velký oddíl i pro vlčata je před klubovnou velkého oddílu ve Výstavní v sobotu ráno v 9 hodin. Je nás pětačtyřicet,navíc dost lidí přivezli rodiče autem, takže raději rovnou zajíždíme na kraj lesoparku, abychom neucpali zdejší ulice. Batohy nakládáme Máčkovi do auta, přejíždíme na louku v lesoparku a tady dáváme nástup. Je 9.30 a letošní Tour de Čerčany zahajuje. Velký oddíl se rozděluje na místě na dvě party – A mužstvo pod vedením Radka a Tkaničky a B mužstvo pod vedením Lachtana a Jéži. Obě mužstva rovnou vyrážejí po svých trasách. Vlčata s Milanem, Vaškem, Honzinou, Honzou, Jacobem a Ondrou zůstávají zatím všechna pohromadě s tím, že se případně rozdělíme během dne. A mužstvo má svou trasu v délce 75 km přes Vrané, Pikovice atd. atd., B mužstvo i vlčata vyrážejí na kratší, v podstatě přímou trasu směr Průhonice, Popovice, Pyšely, Čerčany.
Nebudu popisovat detailně trasy velkého oddílu, tam jsem nebyl. Snad jen pár postřehů: B mužstvo dorazilo do Čerčan nejdřív – byli tu už před pátou a ujeli něco mezi 50 ? 60 kilometry ve vcelku klidném tempu. A mužstvo si dalo notně do těla, zpestřilo si den jízdou vodou v Sázavě v Pikovicích, skákáním přes schody a kořeny na Posázavské stezce a pět píchnutími během dvou dnů (Biggles dvakrát).
My s vlčaty jedeme po cyklostezce kolem Hostivařské přehrady, podle Botiče přes Průhonice, Osnici a Radějovice až do Popovic, odtud terénem podle potoka a lesem do Pyšel (ty stoupáky stály za to) a nakonec krásným sjezdem z Pyšel do Čerčan. V 17.30 jsme na místě srazu, až dorazíme k chatě, budeme mít najeto 51 km. Na parkovišti v Čerčanech se scházíme s Máčkem a stoupáme k Radkově chatě na kopci v osadě Borka. Kopec je nekonečný a únava o sobě dává znát.
Konečně jsme na místě – kola do garáže, vlčata se ubytovávají v chatě, B mužstvo staví stany nebo širáky, Honzina jede s Máčkem na nákup. Přijíždí A mužstvo. Vaříme v kuchyňce nejdříve večeři pro vlčata, pak po družinách vaří velký oddíl. Sedíme u ohně, hrajeme hry a zpíváme. Jsou tu dvě kytary, které si Radek a Vašek poslali autem s věcmi. Večer a v noci je až nečekaně teplo.
Ráno vybíháme na rozcvičku, snídáme, balíme a vyklízíme chatu, aby ji Radek mohl zamknout. Věci zůstávají na zahradě pod dohledem Honziny. A mužstvo vyráží ku Praze, B mužstvo a vlčata na krátkou projíždku po okolí. Vracíme se pak po poledni na chatu, vlčata zahrála pár her a ujela kolem 12 km. Na zahradě obědváme a pak snášíme batohy k silnici. Musíme se podělit ještě o batohy A mužstva. Vlčata pak sjíždějí do Čerčan na místo, kde budeme nakládat kola spolu s částí B mužstva. Dole pak jezdí jízdy zručnosti, svačí a vyhlížejí B mužstvo. To zůstává u batohů a čeká na autobus, aby batohy naložili. Kola zde na úzké silnici naložit nejde. B mužstvo proto sjíždí za autobusem do Čerčan k vlčatům. Nakládáme kola, nasedáme do autobusu a vzhůru do Prahy.
A mužstvo už nás očekává u klubovny. Jeli dnes rekreačně nejkratší cestou, dali si pauzičku půldruhé hodiny na oběd a ještě si po příjezdu v lesoparku zahráli soft.