411 Sraz oddílů


Tentokrát bylo celý víkend počasí skutečně ideální. Slunečno, jasno, teplotu bych odhadoval na 25 stupňů. Co víc si přát?
Na zastávce v Meziříčí vystupujeme z vlaku už za tmy, je konec září a dny se přece jenom krátí. Nástup, pokřiky, šlapeme po silnici směr Krhútské teritorium. Jsme na místě. I když jsme louku nechali posekat, jsme urousaní od rosy až po kolena. Stavíme stany nebo plachty a jedno týpí, jdeme spát.
Vstáváme asi v osm, rozcvička v trenýrkách včetně poležení v rose tentokrát ranní, snídáme. Tkanička rozděluje úvodními hrami osazenstvo do týmů. Nejprve dostává každý kartičku s úkoly. Získej podpis někoho, kdo: má doma psa, spí pod plachtou, měl samé jedničky, má na sobě modré tričko, má rád čočku atd.. Kdo je hotov , odevzdává Tkaničkovi a dostává obrázek baterky, lana, nože, batohu, žebříku nebo kompasu. Následuje recitace básniček. Na louce jsou rozmístěny karty s básněmi. U každé karty je napsáno, kolik baterek, lan, nožů, batohů, žebříků a kompasů se má spojit, aby se básničku společně naučili. Za každou správně zarecitovanou básničku získávají všichni recitátoři body a mohou vyrazit tvořit další skupinu nad jinou básní.
Dorecitováno. Tkanička staví osazenstvo do řady podle počtu získaných bodů a rozděluje týmy. Osm šéfů: Honza, Veverka, Křeček, Ryba, Ondra, Štaflík, Netík a Kuře si za sebou řadí svá pěti či šestičlenná mužstva. Teď už se jede na týmy. První soutěží je zašifrovaná zpráva. Obrázkové písmo představuje jednotlivé znaky abecedy. V herním poli jsou rozmístěny kartičky s klíčem. Všichni vbíhají do pole a snaží se jednotlivé kartičky klíče přečíst. Zároveň mají všichni liščí ocásky a tím pádem spolu bojují. Úkol obsažený ve zprávě: ?Přineste k ohništi nejmladšího z vás a zazpívejte písničku.?
Následuje skákací zaháněná, pak mají týmy v časovém limitu vyskládat na louce abecedu z věcí: A ? alumatka, B ? batoh, C ? cukr a tak dále, například Ž ? živá žížala. Další úkol: jinak spíše nemluvný Čonkin dostává na velkém archu báseň, kterou čte pořád dokola. Zapisovatelé z jednotlivých týmů sedí opodál, aby nic neslyšeli. Ostatní členové týmů běhají k Čonkinovi a snaží se zapamatovat si aspoň kousek básničky. Vítězí samozřejmě ten tým, který donese první celou básničku.
Dvakrát mezi hrami vyrážíme na dříví, aby bylo na čem vařit a z čeho postavit hranici na večerní slavnostní oheň. Mezi soutěžemi také obědváme. Dopoledne dorazila mladší vlčata s Honzinou a Nánou, dostavujeme pro ně ještě jedno týpí a vlčata se přiřazují do týmů.
Každý tým dostává kelímek. Úkolem je dopravit tuto nádobu štafetově přes louku s co nejmenší ztrátou vody. Běží se k boudě a zase zpátky, každý se ve štafetě otočí několikrát.
Poslední dvě hry, nejprve závod šéfů a pak drahokamy. Týmy mají deset minut na to, aby zabalili svému šéfovi batoh na dvoudenní výpravu se spaním v budově. Výběr věcí je ponechán na úsudku týmu a jeho šéfa. Poté šéfové s batohy startují na trasu. Běží na čas kolem louky a na stanovištích plní úkoly s pomocí věcí ze svého batohu. Pokud úkol nejsou schopni splnit, protože si danou věci nezabalili, dostávají časovou penalizaci. Úkol číslo 1: vypít půl litru vody, úkol číslo 2: vyčistit si zuby, úkol číslo 3: sníst sušenku, úkol číslo 4: vzít si čisté ponožky, úkol číslo 5: vybalit spacák, zout si boty a vlézt si do něj tak, aby nebyla vidět ani hlava, opět vše vzorně zabalit a co nejrychleji doběhnout do cíle.
Sbírání drahokamů: v herním území je rozházeno velké množství lístečků. Hráči vbíhají do území, kde lístečky sbírají. Najednou jich mohou sebrat libovolné množství , ale po celou dobu hry je musí mít u sebe. Území hájí šéfové týmů, pokud někoho chytí, všechny lístečky mu odeberou a opět je v území rozházejí. Hraje se 15 minut a vtip je v tom, že hráči se započítají právě jen ty lístečky, které měl u sebe v okamžiku ukončení hry. Hop nebo trop. Posledních pět minut odpočítáváme nahlas, posledních 10 sekund po sekundách.
Konec soutěží, vaříme večeři. Většina lidí opéká buřty nebo salám, občas nějaká polévka nebo dobrý hostinec. V sedm zapalujeme slavnostní oheň. Písničky, scénky , Štaflík řídí oblíbenou Ram-cam-cam. Vyhlašujeme výsledky: na prvním místě je Honzův tým, o druhé místo se dělí Veverkův a Křečkův tým, třetí místo patří Netíkovi, čtvrtý je tým Kuřete, pátý tým Štaflíka a o šesté místo se dělí Rybův a Ondrův tým. V devět končí gillwelským kruhem oficiální část ohně, někdo ještě setrvává, Radek a Honzina dál hrají na kytary, kdo chce, jde spát.
Ráno balíme, bouráme stany a týpka, pár masohříček a vzhůru na vlak.
Složení nejlepších týmů:
HONZA, Šákul, Lilek, Eragon, Honza
VEVERKA, Lev, Ferda, Samotář, Lukáš
KŘEČEK, Milan, Králík, Mirek, Patizon
NETÍK, Masařka, Dominik, Žralok, Kukuřice, Bambulka

Bodové zisky ( jako ve škole, takže menší číslo znamená lepší umístění):
HONZA: 14
VEVERKA: 23
KŘEČEK: 23
NETÍK: 29
KUŘE: 33
ŠTAFLÍK: 41
RYBA: 42
ONDRA: 42

Napsat komentář