475 Dvoudenní výprava se spaním v budově


?Pamatuji se, jak si to přikolíbal k našim dveřím s velkou lodní truhlou. Byl to vysoký, rozložitý, větrem ošlehaný silák. Námořnický cop mu poskakoval na ramenou špinavého modrého kabátu. Tvář mu půlila popelavá jizva po sečné ráně.?
Přečtením úvodní kapitoly Ostrova pokladů od R.L. Stevensona jsme zahájili letošní podzimní dvoudeňák. Program měli na starost Jacob a Salám a připravili ho perfektně. Při čtení Ostrova pokladů se náhle rozletěly dveře a vstoupil pirátský kapitán s dvěma pomocníky. Plavba za pokladem začala. To, co teď popisuji, se odehrálo v sobotu ráno.
Předcházela cesta vlakem do Přelouče a ubytování na místní skautské základně. Velký oddíl pak vyrazil na průzkum města, vlčata hrála hry na zahradě. Řekli jsme si pár slov k zítřku a šli spát. Sobota začala rozcvičkou (pěstujeme otužilost, takže velký oddíl v trenýrkách). Snídáme, poprchává, takže první etapu hry ? skládání plachetnice ? hrajeme vevnitř, naštěstí je tu spousta prostoru, základna je velký jednopatrový dům, kde je spousta místností, takže si můžeme vybrat, ve kterých budeme spát. Kromě kluboven, v nichž spíme , je tu velká spodní místnost, kterou používáme jako jídelnu a na chodbě v prvním patře stolní fotbálek, který je v každé volné chvíli obležen zájemci o hru.
Týmy na hru jsou smíchané z členů velkého oddílu i vlčat. Přestává pršet, vyrážíme ven po červené značce směrem na Semínský akvadukt. Jdeme hezkou krajinou po břehu Labe mezi loukami a borovými a dubovými lesíky. Na jedné velké louce se zastavujeme a hrajeme další etapu, cílem je splnit na kontrolách šest úkolů zadaných pomocí šifer. Nejzajímavější je text napsaný neviditelným písmem, které se vyvolává ohněm. Někdo použil svíčku ze své KPZ, někdo si ji vysloužil za speciální úkol. Šutr se rozhodl použit své hořčíkové křesadlo a byl to zážitek. Pokoušel se znovu a znovu usilovným křesáním zapálit papírové kapesníčky, nad jejichž zkomírajícím plamenem nahříval zprávu. Písmo se kvůli jen krátkodobému zahřátí neobjevovalo, zato zpráva občas chytila. Kapesníčky zhasly, někdo vytahal z kapes další, Šutr opět křesal, kapesníčky opět na chvilku vzplály, zpráva se opět neobjevila, papírek se zprávou opět začal hořet a tak dále v nekonečném cyklu.
Týmy získávají za etapy kartičky s předměty do vybavení svých lodí. Pokračujeme v cestě, na příhodném místě v lese hrajeme etapu Pirátský lup. Došli jsme k Semínskému akvaduktu, což je křížení Sopřečského potoka a Opatovického kanálu, umělého kanálu, který kdysi napájel místní, dnes už zaniklé rybníky. Celkem složitě se dostáváme na druhou stranu, přesněji do protilehlého rohu křížení ? nejdřív podlézt akvadukt (nahoře je Opatovický kanál), poté přejít nahoře po akvaduktu.
Začínáme se vracet k Přelouči, jdeme teď kousek po silnici. Najednou nám přijíždí vstříc Vašek na kole. Přijel z Prahy až dnes odpoledne autem a vzal si s sebou kolo, aby nás v lesích a loukách rychleji našel. Další etapou jsou námořnické štafety a už za tmy, která mezitím padla, hrajeme etapy Loď v mlze a Slepý pirát. Kartičky za umístění v etapách týmům přibývají.
Za tmy přicházíme zpátky do Přelouče. V místní Bille nakupuje nejdřív Honzina potraviny na společnou večeři pro vlčata, pak nakupují družiny podle toho, co si dohodly, že budou vařit. Vracíme se na základnu a pouštíme se do vaření. Vlčata dostávají večeři jako první (bramborová kaše s párkem), pak hrají hry, družiny velkého oddílu vaří postupně, aby se vystřídaly v kuchyňce, která není moc velká. Jídelníček je lákavý: tortily, čína, těstoviny s masem, zapečené kotlety.
Po večeři čeká týmy ještě hra po Přelouči skládající se ze dvou částí. V první části hledají týmy podle plánu Přelouče obrazce zakreslené křídou na chodnících. Obrazců je celkem 36, každý ze šesti týmů nejprve šest obrazců na určených místech nakreslí a pak hledá obrazce nakreslené ostatními týmy. V druhé části etapy vybíhají týmy na šest míst v okolí základny, na nichž jim roveři a dospělí zadávají úkoly. Za jejich splnění získaly týmy šest dílů mapy cesty k pokladu. Je krásný teplý večer, Přelouč je malé poklidné městečko, na ulicích je ticho a většinou liduprázdno, týmy operují ve staré části města okolo náměstí a v zástavbě rodinných domků kolem skautské základny .
Ráno balíme, uklízíme, batohy vyrovnáváme podle plotu na zahradě, svítí slunce. Týmy startují v handicapech podle dosavadního pořadí na závěrečnou cestu pro poklad. Rozestupy mezi týmy jsou jen tříminutové, v jednom případě to zahýbalo s pořadím. Poklad je ukrytý v lesíku kousek za Přeloučí u Mokošína blízko sochy slovanské bohyně Mokoši. Salám a King-kong zde týmy očekávají, Jacob na základně startuje. Týmy dorazily pro poklad v tomto pořadí: Eragonův tým (Eragon, Martin, Filuta, Delfín, Oliver), Šákulúv tým, Piškotův tým, Karatistův tým, Šášův tým, Šutrův tým. Zbývá ještě čas na pár her na zahradě (molekuly a turborybičky) a experimenty na kolotoči, pak vyrážíme na vlak.

Napsat komentář